El Barcelona Fiddle Congress ha celebrat aquest cap de setmana la seva quarta edició i ho ha fet d’una manera ben consolidada. El coordinador del congrés, Oriol Saña, així ho ha assegurat. En una entrevista a betevé, Saña ha explicat que cada vegada tenen més adeptes i estudiants que volen prendre “aquest camí”. Durant tres dies, la trobada ha reunit artistes internacionals d’instruments de corda fregada dins dels àmbits de la música tradicional, l’arrel, el folk o el jazz, per demostrar que aquests instruments poden sortir de la tradició clàssica.

Finalment, hem arribat a molta més gent. Gent que s’adona que amb el violí, la viola o el violoncel es poden tocar altres estils
Oriol Saña, coordinador del Barcelona Fiddle Congress


Saña, satisfet amb la trajectòria del congrés fins ara, ha assegurat que cada vegada l’ESMUC té més estudiants interessats a tocar instruments de corda fregada per interpretar cançons que no siguin clàssiques. “S’adonen que podem arribar molt més enllà de la música que coneixem fins ara”, ha recalcat el coordinador del congrés.

Se surten de la partitura

El Barcelona Fiddle Congress va néixer el 2013 amb l’objectiu de sortir-se de la partitura, metafòricament parlant. Des del principi, ha recordat Saña, “vam voler fer un congrés de corda fregada en què poguéssim tocar música que no només fos merament clàssica, sortint-nos una mica de la partitura i donant lloc a la improvisació“.

L’edició d’enguany ha estat una de les més esperades, fins i tot “especial”, després que el congrés s’hagi hagut d’anul·lar dues vegades consecutives per la covid-19.