Les llargues cues que s’han creat a les portes del recinte de la Fabra i Coats a Sant Andreu són l’únic però de la Fàbrica dels Reis d’Orient, que aquest any s’ha renovat amb activitats artístiques per als més petits. El director i productor de la iniciativa, Marc Amigó, ha assegurat que aquesta edició ha volgut anar més enllà que en les quatre edicions anteriors i “no només s’entrava a la Fàbrica, sinó que es feia un recorregut amb un matís de sorpresa”. Això ha fet que es mantingués la fluïdesa dins l’espai, amb un temps mitjà de 30 minuts dins el recinte.

Amb tot, no s’han pogut evitar les llargues cues -de fins a dues hores- que sovint han obligat a tancar l’accés abans de l’hora de tancament. Tot i així, des de l’organització consideren que les cues són presagi d’èxit i, si s’han fet més llargues cada dia, són un indicatiu que la proposta “ha agradat”. Amigó reconeix que, de cara a l’any vinent, caldrà posar remei a aquesta “deficiència”, però l’atribueix a la “gratuïtat” de l’espectacle. “No és un camp de futbol que obres la porta i entren els 5.000 de cop. S’ha d’anar entrant a poc a poc també perquè la gent gaudeixi de la visita”, ha puntualitzat.

Model “consolidat” a la plaça de Catalunya

L’Ajuntament ha celebrat també la proposta d’activitats de la plaça Catalunya, que ha acabat aquest dimecres. Ha estat el segon any que no s’hi ha instal·lat la pista de gel -canvi molt polèmic l’any anterior- i s’ha optat per un model “alternatiu” que s’ha “consolidat”, segons fonts municipals. Consideren que l’aposta per activitats “més familiars, més activitats paral·leles i l’ampliació de dos dies” instaura una proposta atractiva. A més, subratllen l’èxit d’iniciatives més enllà de l’entreteniment com les de consum responsable.