
(Redacció/ACN) Aquest divendres arrenca la nova edició del B-Travel al recinte firal de Montjuïc. Es preveu superar els 25.000 assistents (vs. 26.650 de l’any passat) i buscarà que el turisme “no mori d’èxit”, segons ha defensat l’organització. El president del saló, Martí Sarrate, ha dit que les xifres de turistes assolides durant l’any passat han convidat el sector a “fer una reflexió” i treballar per un model turístic “sostenible, responsable, inclusiu, accessible, diversificat, desestacionalitzat i de qualitat”. En aquestes qüestions posarà el focus el B-Travel d’enguany, que aplegarà fins a 120 expositors directes i 600 d’indirectes.
El B-Travel oferirà una àmplia gamma de destinacions internacionals i estatals i comptarà amb totes les comunitats autònomes així com amb totes les demarcacions de Catalunya —amb la participació de l’Agència Catalana de Turisme i la dels patronats provincials de turisme de totes les diputacions catalanes. Pel que fa a l’oferta internacional, entre les novetats ressalten Nàpols, Madeira, l’Àrtic, l’Everest i Xile.
Un “valor afegit” al turisme
La directora del saló, Marta Serra, ha assegurat que aquest any el B-Travel vol aportar un “valor afegit” al turisme, personalitzant les rutes segons el client i buscant “turisme de qualitat”.
En aquest sentit, i en el marc de reconeixement de Catalunya com a Regió Mundial de la Gastronomia 2025, oferirà de nou a tots els seus visitants la possibilitat de degustar 18 especialitats gastronòmiques sostenibles i de quilòmetre zero a la B-Delicious Fest. L’oferta gastronòmica barrejarà productes tradicionals de Catalunya així com de la resta de l’estat espanyol i de l’àmbit internacional.
Part d’aquest “valor afegit” és també la sostenibilitat. Per aquest motiu, B-Travel presentarà en aquesta edició propostes específiques amb l’objectiu de fomentar la sostenibilitat així com de fer créixer els negocis entre els agents turístics i incrementar els contactes comercials.
