Escolta aquesta notícia
L'Auditori acull la tercera edició del Concert per la Pau | concerts, Creu Roja, L'Auditori, solidaritatAfegeix betevé com a font preferida

La reconeguda soprano Adriana González ha estat l’ambaixadora de la tercera edició del Concert per la Pau, una vetllada musical que des del 2022 organitza la Fundació Victoria de los Ángeles amb el suport de l’Ajuntament de Barcelona. Un concert que es vol una crida, una veu compartida contra la guerra i a favor de la convivència, la solidaritat i la dignitat humana. La recaptació anirà íntegrament als projectes humanitaris de Creu Roja de Catalunya, que són tant per ajudar en zones de conflicte com per donar suport econòmic als que, fugint de les guerres, són a casa nostra.

Pedro Pardo s’ha encarregat de dirigir l’Orquestra per la Pau (formada per l’Orquestra Simfònica Victoria de los Ángeles i músics d’altres orquestres com l’OBC) i Daniel Mestre ho ha fet al capdavant del Cor per la Pau (la Coral Càrmina amb cantaires d’altres agrupacions). De manera altruista han oficiat també la soprano guatemalenca Adriana González, la també soprano Ofelia Sala, la mezzosoprano Helena Ressurreiçao, el tenor mexicà Eliazar Rodríguez i el baríton britànic Ashley Riches.

La música com a instrument de cohesió i solidaritat

El programa del concert s’ha encetat amb El cant dels ocells, de Pau Casals, a càrrec de la violoncel·lista Mariona Camats, seguit de l’Exsultate jubilate i del Rèquiem de Mozart, a mode d’homenatge a les víctimes de diversos conflictes bèl·lics. “En un context de tantes guerres, la música és un instrument de cohesió i solidaritat”, afirma el president de Creu Roja a Catalunya, Josep Quitet.

L'Auditori acull la tercera edició del Concert per la Pau | concerts, Creu Roja, L'Auditori, solidaritat
La violoncel·lista Mariona Camats

El Concert per la Pau va néixer el 2022 com a resposta al conflicte d’Ucraïna. La seva raó de ser és avui més vigent que mai, quan, segons el Comitè Internacional de la Creu Roja (CICR) hi ha al món més de 130 conflictes armats. Alguns són escenaris ben coneguts, com els d’Ucraïna, l’Iran, el Sudan o la República Democràtica del Congo. L’any passat es van recaptar 61.000 euros, xifra que els organitzadors esperen haver superat amb aquest tercer Concert per la Pau.