La Junta de l’Ateneu Barcelonès ha respost a la carta signada per una quarantena de socis de l’entitat, en què s’acusava la direcció de mala gestió durant la crisi del coronavirus. Els responsables de l’associació neguen les acusacions sobre una presumpta “aturada dràstica” de l’activitat, així com les crítiques per “manca de consideració” i “acompanyament” als socis.

La Junta, presidida per Jordi Casassas, es mostra “sorpresa” per les crítiques “d’un grup reduït“. En el seu escrit, a més, recorden que, durant aquestes setmanes, “han aparegut sis butlletins de temàtica cultural“, a banda de la realització de diverses “activitats monogràfiques amb poetes, músics, actors i escriptors“.

Així mateix, la direcció de l’Ateneu subratlla que s’ha ofert una moratòria de pagament de les quotes fins a finals d’any als socis afectats per un ERTO o autònoms amb dificultats. I assegura que també s’ha ofert la possibilitat de donar-se de baixa durant tres mesos i reingressar després sense pagar la quota d’entrada.

Pel que fa a les crítiques per l’ERTO aplicat a la plantilla de l’associació, la Junta matisa que no ha afectat tot l’equip professional de la casa, sinó 12 dels 31 treballadors. A més, apunta que es va donar informació detallada als socis sobre les “motivacions i circumstàncies” del procés, i retreu als representants dels treballadors haver-se negat a acceptar una proposta inicial, consistent en la recuperació, durant un any natural, de les hores que no quedaven incloses en el teletreball.