No hi havia responsables de les més de 60 sales associades però sí una significativa representació de les de Barcelona i la zona metropolitana. L'ASSAC va néixer el 2001 per defensar la música en viu i els espais on es desenvolupa i ha aconseguit, per exemple, que molts bars musicals puguin programar concerts. LLUÍS CABRERA, director del Taller de Músics "Hi ha sales petites, mitjanes i grans... que els interessos no són exactament iguals. Però hem aconseguit crear un consens que, com saps, en el sector de la música és difícil." Es van lliurar sis premis, sis estatuetes de Sant Pancraç, patró de la salut i la feina, a sis sales de concerts. Però en categories tan satíriques com la de sala amb el guarda-roba més honrat o sala amb al criteri de dret d'admissió més encertat. CARMEN ZAPATA, gerent de l'ASACC "Com per reivindicar en clau d’humor aquelles qüestions endèmiques que afecten les sales any rere any." La gerent de l’ASACC va lliurar el guardó més reivindicatiu: el premi a la sala més multada, que van rebre les sales Mama Mandawa i Circus, ambdues de Cerdanyola. Un dels reptes de l'associació és fer front als conflictes amb la seguretat. CARMEN ZAPATA, gerent de l'ASACC "El que no és just és que la responsabilitat de tot el que passa al carrer, fins i tot quan hi ha venda ambulant, repercuteixi negativament sobre la sala." Una de les línies de treball de l'ASACC, a través sobretot del cicle Curtcircuit, és la de donar souport al talent emergent. A la festa n'hi va haver una mostra amb actuacions com les de Les Sueques, The Booty Hunters o Nakany Kanté.

L’ASACC va néixer el 2001 i va ser la primera associació de sales de concerts de l’estat espanyol. Entre altres fites, l’entitat va aconseguir les primeres subvencions de la Generalitat per a sales privades, que els bars musicals puguin programar concerts o que els menors tinguin accés a les sales de concerts. L’ASACC és impulsora del cicle Curtcircuit (Premi Ciutat de Barcelona 2014) i ha organitzat el Primer Congrés Internacional de Sales de Concerts.