La història de l'Àfrica d'abans de la colonització no s'ha transmès només de forma oral. Un clar exemple en són els manuscrits de Tumbuctú que donen nom a l'últim treball del director Zola Maseko. El festival és també una ocasió per veure a la gran pantalla obres clau de la història del cinema africà com el curtmetratge 'Bintou', de la directora de Burkina Faso, Fanta Nacro, la primera dona que ha dirigit una pel·lícula de ficció en aquest país i que aquí aprofita el cinema per reivindicar que l'educació no ha de tenir gènere. Un clàssic de la mostra, el director senegalès Moussa Toure ha tornat per acompanyar als alumnes que presenten els seus primers treballs supervisats pel cineasta. Històries que parlen, per exemple, del fet que els pescadors del Senegal cada cop treuen les xarxes més buides. El peix se l'emporten altres països. NADJIBOU SAGNA, director del curt 'Les eaux pillées' "Tots els pescadors formen associacions, però en canvi no se'ls permet participar en els acords de pesca." De l'escola de cinema de Marràqueix ve Hamid Fardjad. Representa als alumnes que presenten curts a la mostra. HAMID FARDJAD, professor de l'ESAV de Marràqueix "Pero como sabemos todos el arte no se puede enseñar, se puede enseñar qué han hecho los otros artistas, pero es difícil fabricar artistas." Hamid Fardjad també ens deixa una altra reflexió. Ens diu que el futur d'aquest cinema està precisament en què els nous directors no copiïn el que es fa a occident sinó que segueixin omplint de sentit les paraules cinema africà.