080

Aquest dimarts comença l’edició número 29 del 080 Barcelona Fashion, la setmana de la moda de la capital catalana. Serà la quarta edició en digital, i les desfilades ja fa setmanes que es van enregistrar al Museu d’Art Contemporani de Barcelona (MACBA). Es podran veure fins divendres, 8 d’abril, al canal 080TV.

Marta Coca, directora del 080, ha explicat a betevé que aquest dimarts es farà l’estena en persona al Convent dels Àngels, una cita a porta tancada a la qual estan convidades unes 300 persones entre dissenyadors, estilistes, periodistes, polítics i altres membres del sector comercial de la moda.

Cada cop hi ha menys marques que es moguin per temporades, no descartem fer una edició en digital i una de física cada any, alternant-les
Marta Coca, directora del 080

“Organitzar una edició 100 % física era impossible”, admet Coca, ja que treballen durant mesos i, quan van haver de decidir-ne el format, encara hi havia restriccions, com ara el màxim de grups de 10 persones, recorda la directora. Per això van decantar-se pel digital que, a més a més, és un format que “està funcionant molt bé, no el volíem abandonar”.

En tot cas, i com que “cada cop hi ha menys marques que es moguin per temporades, no descartem fer una edició en digital i una de física cada any, alternant-les”, revela Coca.

“S’hi han apuntat més marques que mai”

Entre les marques que desfilaran hi ha algunes incorporacions, perquè l’organització vol “mostrar de cinc a 10 marques noves cada temporada”, i també “els més recurrents, que ens fa molta il·lusió que hi siguin, com Txell Miras i Escorpion”, detalla Coca. Entre les que debuten hi ha KM by Lange, una marca feta entre Ucraïna i Barcelona “que estava triada des del desembre, molt abans que esclatés la guerra”, assegura la directora.

Aquesta ja serà la quarta edició del 080 que es fa en digital i, segons la directora de la trobada, les marques tenen interès a ser-hi perquè “els resultats avalen el digital”. Tot i que declina concretar una xifra, assegura que per a aquesta edició “s’hi han apuntat més marques que mai”, de les quals s’han triat 22.

L’esdeveniment, impulsat pel Consorci de Comerç, Artesania i Moda (CCAM), té com a objectiu “contribuir a potenciar la cultura de la moda i la seva vinculació amb l’art i l’arquitectura” i, alhora, “projectar Barcelona com un pol de creativitat”, segons una nota de premsa.