L’any 1989, l’anyell apocalíptic de l’artista català Antoni Miralda es va exposar a la Sala Oval del Museu Nacional d’Art de Catalunya. Aquest dissabte, 30 anys després, s’ha tornat a exhibir al mateix espai. L’obra recreava l’enllaç simbòlic entre l’Estàtua de la Llibertat de Nova York i el monument a Colom i, en formava part, un tapís de 18 metres de llargada i 15 d’amplada. La peça va desfilar per la Cinquena Avinguda de la ciutat nord-americana.

‘L’anyell de l’Apocalipsi’ s’inspira en les pintures romàniques de l’església de Sant Climent de Taüll del Pirineu. Precisament, aquestes pintures estan a la Sala del Romànic del MNAC i Miralda ha pogut visitar-les amb la resta dels assistents. La performance ha començat amb la cocció d’un xai a l’entrada del Museu que els convidats han pogut degustar al voltant de set taules en forma d’ull de l’anyell romànic.

Els visitants també han pogut gaudir de les actuacions de dues formacions de la Fundació Conservatori del Liceu i del so de l’orgue, que feia 25 anys que no se sentia en aquest espai.