La festa dels XX Premis de la Crítica de les Arts Escèniques, guardons que atorga l’associació de crítics Recomana, ha estat enguany tenyida de groc, el groc de la protesta pels recents i no tan recents empresonaments. La nota festiva certament l’ha posada Lita Claver , “La Maña”,  mereixedora del Premi Especial del Jurat. Fa poc es va acomiadar dels escenaris després d’haver viscut èpoques d’esplendor i decadència del music hall. Un altre emèrit, l’escenògraf Iago Pericot, ha merescut el Premi Gonzalo Pérez de Olaguer a la trajectòria. L’espectacle del 2017 més guardonat ha estat ‘L’ànec salvatge’, del Teatre Lliure, amb els premis a millor muntatge, millor direcció de Julio Manrique, i millors espai escènic i sonor. En l’àmbit de la dansa, l’espectacle destacat ha estat ‘Bach’, de Mal Pelo, millor muntatge i millor ballarina, Federica Porello.