L'Ajuntament descarta comprar el pis de l'escriptor Paco Candel per fer-hi un museu | escriptors, patrimoni
Escolta aquesta notícia

L’Institut de Cultura de Barcelona (ICUB) i la gerència del Consorci de Biblioteques de Barcelona han fet diverses reunions amb la família de Paco Candel per parlar del llegat de l’escriptor, activista i polític. La filla de Candel té la intenció de convertir en pis museu l’habitatge de la Marina del Port, on l’autor va escriure algunes de les obres més conegudes, com Els altres catalans.

L’Ajuntament, però, ha descartat aquesta possibilitat per “l’elevat cost de l’adquisició, reforma i manteniment de l’immoble” al qual s’hauria d’afegir també “la despesa corrent de l’obertura de l’habitatge com a espai de visita museïtzat“.

Crear un espai d’homenatge a la Biblioteca Francesc Candel

Des de l’administració s’han fet diverses visites al pis de Paco Candel per valorar el fons documental de l’autor, un fons que, de moment, la Biblioteca Nacional ja ha adquirit. Ara l’Ajuntament ofereix a la família poder adquirir la biblioteca personal i alguns dels objectes per exposar-los a la Biblioteca Francesc Candel, a través de la creació d’un espai d’homenatge a l’escriptor dins l’equipament cultural del barri.

A hores d’ara, però, no s’ha aconseguit arribar a un acord respecte a aquesta darrera proposta, perquè la família continua defensant la museïtzació del pis de Paco Candel. L’Ajuntament respon que continua “obert a valorar una proposta sostenible i viable“, des del punt de vista tècnic i econòmic.

Un pis que l’autor va conservar pràcticament intacte

En un dels carrerons estrets amb edificis de la Marina de Port, a la falda de Montjuïc, s’hi troba l’habitatge on l’escriptor Paco Candel va passar part de la seva vida. Un pis entranyable que l’autor va voler conservar pràcticament intacte. En aquest habitatge de poc més de 50 m² hi va viure amb la seva dona i els seus dos fills a la dècada dels anys 60 i 70 del segle passat.

L'Ajuntament descarta comprar el pis de l'escriptor Paco Candel per fer-hi un museu | escriptors, patrimoni

Entre les parets hi ha la biblioteca personal de l’escriptor, quadres i dibuixos d’amics. Hi romanen també intactes la taula, la màquina Torpedo, el seu rellotge, ulleres i els cartells de la campanya de les primeres eleccions democràtiques en què Candel va sortir escollit senador, entre molts altres objectes personals.