Comic Barcelona 2026
Escolta aquesta notícia
El Comic Barcelona tanca amb 92.000 visitants en una edició marcada per la presència internacional | còmic, Fira de Barcelona, Saló del CòmicAfegeix betevé com a font preferida

(ACN) Més de 92.000 persones han visitat aquesta setmana la 44a edició del saló Comic Barcelona, que tanca les portes aquest diumenge. En declaracions a l’ACN, la directora general de Ficomic, Meritxell Puig, en fa un balanç “molt positiu i il·lusionant” perquè els tres dies ha vingut molta gent, fins al punt que dissabte al migdia van haver d’aturar la venda d’entrades. Ha estat l’edició més internacional del certamen, amb convidats com Shintaro Kago, Ken Niimura, C. B. Cebulski, Milo Manara, Pen So, Wooh Nayoung i Deniz Camp. Puig també ha destacat que les dones han pujat amb força en aquesta edició.

L’edició més internacional

El 44è Comic Barcelona ha destacat per la presència d’una gran varietat de figures internacionals, així com una aposta reforçada per la cultura pop global, amb especial atenció a la cultura asiàtica i el doblatge, i amb la participació de figures reconegudes d’aquests àmbits. “Any rere any, des de la covid, hem intentat recuperar tota la presència internacional i hem obert la porta a Àsia”, explica Meritxell Puig, que assenyala que aquest any han tingut “més autors internacionals que mai“, amb 70 convidats. També hi han aterrat 30 editorials d’arreu del món.

Presència creixent de dones

La directora general de Ficomic ha celebrat el reconeixement a les dones, pel premi a Teresa Valero, el primer cop que una autora guanya aquest guardó del saló barceloní. “Això t’omple de satisfacció. Encara que hagi estat tard, també hem tingut quatre nominades. Les dones estan pujant molt fort, amb un talent meravellós, propostes innovadores i estils que no s’havien vist fins ara”, defensa Meritxell Puig.

Comic Barcelona 2026

Canvi d’espai

A partir d’aquesta edició, el Comic Barcelona ha iniciat un període de transició, del 2026 al 2029, durant el qual haurà d’adaptar-se i canviar d’espais a causa de les obres de remodelació del recinte de Montjuïc de Fira de Barcelona. Enguany, aquests treballs han fet que l’esdeveniment es traslladi al Pavelló 8 i que hagi afectat l’afluència, que l’any passat va situar-se en 110.000 visitants.