Els objectius que es van proposar els organitzadors era d’un creixement entre un 10 % i un 15 % en vendes i públic. La presidenta de La Setmana del llibre en català, Monste Ayats, ha comentat que “estem segurs que ho hem assolit”. De fet, segons Ayats, el dimecres 9 la majoria dels expositors havien facturat ja el mateix que durant tota La Setmana de 2014.

Un altre dels objectius d’enguany era ampliar i apropar-se més als joves. És per això que ahir dissabte moltes de les activitats van anar destinades a un públic més adolescent. El públic en general ha estat molt divers, i no només s’hi han apropat fidels sinó també curiosos, tant catalans com estrangers.

Durant els 10 dies de fira s’han organitzat prop de 300 activitats vinculades al món de la literatura i la llengua catalana. Tallers infantils, recitals, itineraris literaris o petits concerts en són algunes que, tot i la pluja d’alguns dies, s’han continuat fent. “Crec que una de les activitats que ha tingut més interès és la dels itineraris, que vol dir passejar-se per la ciutat amb un autor que ha fet servir algun espai de la ciutat com excusa per escriure el seu relat”, explica la presidenta Monste Ayats. D’aquesta manera, s’ha volgut promoure també el patrimoni de la ciutat a través de les novel·les.

Per l’any que ve es preveu continuar amb el mateix model mixt de fira i festival a l’avinguda de la Catedral. Com a novetats, Montse Ayats ha avançat que intentaran posar un espai per a professionals perquè editors, llibreters i distribuïdors puguin fer debats i xerrades. També volen tenir un país com a cultura convidada a la Setmana. Tot això, però, encara s’està gestionant.

Aquest diumenge ha estat l’últim dia de la Setmana del Llibre en Català. Durant la tarda encara hi ha hagut força gent comprant llibres a última hora. D’activitats, però, ja no n’hi ha havia cap de programada.