betevé, el mitjà de comunicació públic de Barcelona, ha estat enguany el mitjà oficial de la Mercè, amb una proposta de cobertura en directe que s’ha emmarcat dins el projecte La Mercè en obert. Han estat més de 30 hores de programació de la Festa Major de Barcelona en directe, a més a més d’una extensa cobertura informativa a la televisió, el web i les xarxes socials. També s’ha emès un programa especial en directe des del plató de betevé amb connexions a diferents indrets de la ciutat on hi havia activitat de la Mercè.

betevé ha emès nou concerts diaris en directe a la televisió i al web des del Teatre Grec, el Parc Güell i el Fòrum (Espai Mediterràniament). Els tres concerts emesos en directe des del Teatre Grec s’han realitzat de manera remota des de les instal·lacions de betevé al Poblenou, tal com ja es va fer per a la cobertura del festival Grec, quan betevé va emetre més de 14 concerts amb equips treballant al Poblenou i al Teatre Grec.

betevé a la Mercè

Gairebé 800.000 espectadors a la televisió per la Mercè

A la TDT segons dades estimades de Konodrac, l’empresa que proveeix les audiències a la Xarxa Audiovisual Local (XAL), uns 250.000 espectadors van seguir en algun moment la programació de betevé sobre la Mercè el dia 24, uns 270.000 espectadors van fer-ho dissabte 26, i uns 272.000 espectadors el diumenge 27.

Les emissions més seguides d’aquests dies han estat el concert de Maria Rodés, amb 71.000 espectadors estimats; el concert de Maria del Mar Bonet del dia de la Mercè, amb 68.950 espectadors estimats, seguida pel concert dels Sabor de Gràcia, amb 67.364 espectadors i el concert de Dolo, amb 64.365 espectadors.

Pel que fa al pregó de Tortell Poltrona de dimecres 23 a la tarda, el van seguir 43.000 espectadors per betevé.

tortell poltrona pregó mercè 2020

El contingut sobre la Mercè ha estat el més vist al web de beteve.cat durant tota la setmana superant les 177.000 pàgines vistes.

Pel que fa al consum de vídeo en línia, els tres “streamings” emesos en directe els dies 24, 26 i 27 de setembre des del Teatre Grec, el Parc Güell i l’Espai Mediterràniament, acumulen prop de 52.000 visualitzacions i 18.000 minuts de consum, el que seria l’equivalent a 300 hores.

Els espectacles més vistos en cadascun dels espais han estat:

#laculturaésbetevé

Des que va néixer, ara fa 25 anys, la cultura ha format part de l’ADN de betevé. Per això, en un dels pitjors moments per al sector cultural a la nostra ciutat, betevé redobla el compromís amb el dret a la cultura de la ciutadania i signa acords de col·laboració amb les principals iniciatives culturals i socials de Barcelona per donar-los la màxima difusió i posar-los a l’abast de tothom. betevé ha estat enguany el mitjà de comunicació oficial del festival Grec i la Mercè, “partner” del Sónar+D, i ha col·laborat amb l’Arqu[in]FILM, el Pride Barcelona i el festival Shonga, entre d’altres.