Entre les novetats a la passarel·la hi ha la marca barcelonina System Action, que debuta per primera vegada al 080 Barcelona Fashion amb la seva col·lecció nova. També s’hi estrenaran la firma de moda urbana Killing Weekend, el jove dissenyador Xevi Fernández o la firma Imagoza Z1 Fashion. Al seu costat, altres marques i creadors repetiran, com Mans Concept Menswear, Oscarleon o Miriam Ponsa, i també firmes de projecció internacional, com Custo Barcelona i Antonio Miro.

Entre els protagonistes hi haurà els gèneres de punt, de llarga tradició a Catalunya. I, com és habitual en l’edició d’estiu del certamen, la moda de bany també hi tindrà un paper destacat, amb propostes de Red Point o Guillermina Baeza, entre d’altres.

A l’exterior, es tornarà a instal·lar l’Open Area, una zona de lliure accés per al públic a la qual es pot anar descarregant una invitació del web. En aquesta edició torna el 080 Fashion Market, on hi haurà prop de 30 botigues efímeres de moda i complements. Hi seran presents alguns dels dissenyadors que desfilaran a la passarel·la com Brain&Beast o Krizia Robustella, i també hi tindrà un espai la moda més trencadora. Al mateix espai, hi haurà oferta gastronòmica, propostes lúdiques i també s’hi exposaran les millors tesines d’escoles de moda.

Les marques catalanes busquen el públic internacional

En el marc del certamen de la moda, els dies 27 i 28 se celebrarà el 080 Barcelona Fashion Showroom, un espai especialitzat en roba i accessoris de dona de segment alt, amb què les marques catalanes busquen atreure els compradors estrangers. El Clúster Català de la Moda veu en el mercat internacional una via per continuar creixent. Entre els visitants, tots professionals del sector, n’hi haurà de països com el Regne Unit, Austràlia, Alemanya, el Japó, Rússia i els Estats Units. També es preveu que en vinguin una cinquantena d’estatals.

Pel que fa a les marques expositores, el Modacc n’ha seleccionat 20, de les quals s’ha valorat, entre d’altres, el perfil comercial i la capacitat d’internacionalització. Hi haurà, per exemple, TCN, Munich, Designers Society o Sita Murt. També hi seran presents marques emergents, que formen part del projecte FUTURMOD.