“Hem de fabricar màquines que ens permetin continuar fabricant més màquines, perquè allò que no farà mai una màquina és fabricar màquines”. Amb aquestes paraules enigmàtiques, comencen els primers segons de l’última campanya del gegant de l'”streaming” Netflix. Sembla una frase extreta de la pel·lícula ‘Blade runner’ però pertany a Mariano Rajoy, quan es dirigia a un grup de dones emprenedores. Si sumem aquestes paraules a imatges de robots intel·ligents, barrejades amb imatges de la sèrie de ciència-ficció i frases reals d’informatius, tipus “aquest aparell posa en relació el cervell amb internet”, i hi afegim la imatge de Mariano Rajoy amb ulleres de realitat virtual i imatges de fons de les càrregues policials de l’1-O, és tot plegat molt efectista. Aconsegueix barrejar realitat amb un futur distòpic, no gaire llunyà, que és precisament el que avança la sèrie ‘Black mirror’.


Si ens hi fixem amb més detall, les imatges de les càrregues van acompanyades de l’àudio en anglès “el Govern espanyol es va comprometre a parar el referèndum”, i és que Netflix està preparant un documental sobre el procés a Catalunya. També s’hi introdueix la notícia que més de “30 tuitaires espanyols han estat condemnats per acudits, insults i enaltiment del terrorisme”. Tot plegat aconsegueix crear un ambient a l’estil del futur negre i hipercontrolat d”Un món feliç’, la novel·la d’Aldous Huxley i en la qual s’inspira també la sèrie de Netflix.
A banda de Rajoy també s’utilitzen la imatge de Nicolás Maduro dient, mitjançant Facebook Live, Twitter, Periscope, YouTube, Instagram, frases de Marc Zuckerberg i una altre frase cèlebre de Mariano Rajoy per acabar el vídeo: “Alguns es pensen que no tenim sentiments, però som sentiments i tenim éssers humans”. És un collage entre realitat i ficció marca de la casa que ens està acostumant a campanyes de publicitat força enginyoses i que es fan virals ràpidament a les xarxes socials.