Al mes de setembre es van entregar quatre paquets de robòtica a quatre centres educatius del districte. Des de llavors els alumnes han estat treballant-hi i aquest n'és el resultat a l'Institut Serrat i Bonastre. LIGEIA MAROTO, estudiant de l'Institut Serrat i Bonastre "M'interessava una mica això dels robots perquè en veus a tot arreu i cada cop n'hi ha més i saber una mica com van i això, doncs era interessant." Encara no ho tenen tot a punt, però els robots hauran d'estar preparats per al 25 de gener, quan les quatre escoles s'enfrontin en un torneig de robòtica. JÚLIA MARTÍN, estudiant de l'Institut Serrat i Bonastre "Programem una cosa i llavors ens surt una altra de diferent, llavors posem, no sé, que giri uns quants graus i llavors gira uns altres, i llavors hem d'estar canviant les coses perquè funcionin." Aquest projecte, impulsat des de l'Ajuntament, vol fomentar les vocacions científiques entre els estudiants. A alguns, passar els últims mesos construint i programant un robot els ha fet canviar el rumb acadèmic. ALEJANDRO CALERO, estudiant de l'Institut Serrat i Bonastre "És que estic pensant a fer un cicle formatiu de robòtica, m'encanta. Abans en tenia pensat un de mecànica però en veure això m'he enamorat." JOEL CHOQUE, estudiant de l'Institut Serrat i Bonastre "Antes pensaba estudiar para mosso d'esquadra, ahora más para la técnica." Al grup, però, també n'hi ha que encara tenen dubtes. JOAN ORRIOLS, professor de tecnologia "Hi ha un grup d'unes noies que estan dubtoses i estan entre fer tecnologia o lletres o fer ciències o lletres i aquí els va bé per poder veure si són capaços de construir i si gaudeixen amb aquesta assignatura." ANNA SERNA, estudiant de l'Institut Serrat i Bonastre "La satisfacció de veure el progrés i tal, les ciències que serveixen i tal, però... és que no tinc res decidit." Aquest any hi han participat només quatre escoles, però l'objectiu del districte és ampliar progressivament els centres que hi participin. A més, volen arribar a introduir aquest programa dins el currículum, tant de primària com de secundària.