Amb la cinta mètrica a la mà i un suport per introduir les dades, com ara un iPhone o una llibreta i un boli, l'equip de treball es reparteix les parades de metro a supervisar. "Tu vens amb nosaltres, a la línia vermella. D'acord." Liceu és la primera parada. Aquí hi ha ascensor però cal sortir al carrer per canviar d'andana. Passa el mateix a l'estació de Catalunya. Si l'usuari vol canviar de línia fent servir l'ascensor també ha de sortir l'exterior. CHRIS PINCHEN, cofundador de Cataspanglish.com "Estamos buscando una forma de mapear puntos, de manera que personas con un iPhone, un Android o desde la web puedan marcar la ruta para evitar problemas cuando se usa el metro." ANA FERNÁNDEZ, cofundadora de Cataspanglish "La idea no és criticar TMB, que fa molt bona feina i està molt sensibilitzat. És una acció simbòlica, que esperem que tingui continuïtat, ja que qualsevol pot introduir informació." Aquestes dades permetran evidenciar els punts millorables en matèria d'accessibilitat, com ara la senyalització, que més d'un turista agrairïa. DESIRÉE KELLER "No hi ha ascensors a tot arreu, i hem hagut de carregar l'equipatge escales amunt i escales avall, i es pesat." CATERINE FELLUSCH "A veces hay ascensor sólo en una planta y luego hay escaleras. [...] Hay que saber donde se puede ir con el cochecito." L'equip també mesura els esglaons. Més de 7 centímetres es consideren un impediment. I acabem on hem començat, això sí, amb més dades recopilades que, ara, els diversos grups posaran en comú i caldrà introduir a l'aplicació.

Barcelona és una ciutat conscienciada de la necessitat d’eliminar barreres arquitectòniques. Tot i així, encara hi ha punts on es fa difícil moure’s amb carros, cotxets o cadires de rodes. Per fer visibles aquests punts i contribuir a millorar la mobilitat al metro, un grup de ciutadans ha decidir detectar-los i posar-los sobre el mapa.

Aquest grup de ciutadans, convocats per Chris Pinchen i Ana Fernández Mora, que van impulsar el web Cataspanglish.com, s’han trobat a la font de Canaletes amb l’objectiu de recórrer diferents trams de metro, localitzar les zones de difícil accés i anotar aquesta informació per bolcar-la més tard a internet, si no podien fer-ho immediatament mitjançant iPad o iPhone.

L’aplicació WheelMap permet introduir dades referents a l’accessibilitat i mobilitat de qualsevol punt de la ciutat. Aquest cop s’han concentrat en el metro, però animen a detallar punts referents a la via pública i a establiments. Aquest programari fa servir la plataforma Open Street Map, molt similar al conegut Google Maps però de codi obert.