Dani Casanovas és el director de Twit.cat, el portal de la comunitat Twitter de Catalunya. Explica que el projecte va néixer d’una necessitat concreta: “Quan tú posaves Barcelona al Twitter, sortia “Barcelona-Ohio. El lema de Barcelona-Ohio era ‘World’s famous potatoes’, el que no tenia res a veure amb la nostra Barcelona mediterrània.” D’aquí va sorgir la idea de potenciar Catalunya a Twitter basat en els líders de les comunitats: “La nostra força són les 10.000 persones que diàriament omplen el portal”.

Informació pública vs  publicada

Dani Casanovas creu que Twitter ajuda a escurçar la diferència entre la informació pública i la publicada. Els temes que interessen a la gent sovint no coincideixen amb els grans temes dels mitjans de comunicació: “Avui la gent parla de la crisi, que comença la primavera…. cada cop més aquests temes els reflexen els mitjans”. Assegura que l’entrada de personatges rellevants al Twitter com els futbolistes Carles Puyol o Gerard Piqué han animat molta gent a entrar a la xarxa. També ha fet que moltes empreses es plantegin posar en marxa els seus canals per tal d’arribar al gran públic.

De cara a un futur, els responsables de Twit.cat veuen que el repte serà destriar la informació que sigui rellevant. “Hi ha un mar d’informació. A Twit.cat hem superat els tres milions de twitts i hem de destriar el gra de la palla”. Per això caldrà seleccionar els usuaris que ens acabin aportant informació rellevant.