L'Eva ja fa temps que ha deixat de llegir la publicitat que li deixaven a la bústia. Ara gràcies al mòbil pot consultar les ofertes dels comerços que té més a prop. Ella, juntament amb dos amics de l'escola d'enginyers, ha desenvolupat aquesta macrobiblioteca dels catàlegs. Després d'aconseguir un bon inversor, ara al mes obtenen més de 800.000 lectors. Gràcies als telèfons intel·ligents molts joves emprenedors veuen la llum al final del túnel. Ara fa quatre anys van començar fent una aplicació no oficial per al Bicing. Avui en desenvolupen més de 20 a l'any. Entre les més destacades, la d''El País', La Sexta o l'anuari de MotoGP. Aquests experts de les aplicacions per a smartphones asseguren que el negoci del present i el futur es troba aquí. La manera de fer diners: o posant publicitat a l'aplicació o bé fent-ne una de pagament. Els preus acostumen a variar entre els 78 cèntims i els 3 euros. Però amb una bona idea no n'hi ha prou. Fer una bona aplicació ens pot costar entre els 15 i els 40.000 euros. I la clau és que tant Apple com Google es fixin en la nostra "app" i la recomanin als usuaris. A partir d'aquí el negoci és d'abast mundial i amb una de sola podem obtenir bons beneficis. I és que el sector del mòbil és dels pocs que viuen aliens a la crisi.

Barcelona es posa les piles en el mercat de les aplicacions per a mòbils i tauletes, un dels nínxols de mercat i les empreses ho aprofiten. Una de les empreses més destacades és Mobivery, que ha desenvolupat, per exemple, les aplicacions d”El País’, La Sexta o l’anuari de MotoGP.