Un web a Internet ha recollit 27.000 firmes per pressionar que les marques retirin la publicitat del programa de Tele 5 que presenta Jordi González després que va convidar la mare del Cuco, encobridor del crim de Marta del Castillo. I la campanya ha estat efectiva. L’última a retirar els anuncis del programa ha estat Mercedes i en total, ja sumen 24 les marques que se’n desvinculen. La polèmica, impulsada a través de les xarxes socials, ha coincidit amb l’aturada de l’activitat del presentador de l’espai, Jordi González, a Twitter.

Aquest cas és un exemple més de com els usuaris de les xarxes socials poden aconseguir canvis més enllà d’Internet. Un altre exemple són els casos recents de polítics del PP que han estat forçats a deixar el partit pels comentaris fets a Facebook i Twitter. Per Cobo, l’ús de les xarxes i els codis que tenen encara són desconeguts per a molts usuaris, que no són conscients que les aportacions que hi fan són públiques i visibles per a tothom.

Les xarxes, per la periodista especialitzada en mitjans de comunicació, també poden donar una visió més oberta i plural del que succeeix a la televisió, com va passar amb el debat de la campanya electoral entre Mariano Rajoy i Alfredo Pérez Rubalcaba. El cara a cara va ser comentat, criticat i ironitzat a les xarxes socials, fet que hi va aportar una nova perspectiva de la política.