Comenten els casos dels pacients i decideixen el tractament a seguir, però a més dels especialistes de Sant Joan de Déu assiteixen a la sessió metges de Mallorca i Sabadell, això sí, sense desplaçar-se. És una de les iniciatives de més èxit de l'Hospital líquid, un projecte que vol arribar a pacients d'arreu del territori. JOSÉ MARIA CAFAENA, director de l'Àrea del Cor de l'Hospital Sant Joan de Déu "Conocemos de primera mano la situación del paciente, el tipo de cardiopatía que tiene y tomamos decisiones consensuades con el mismo conocimiento que si estuviera ingresado aquí." Experts de tot el món han participat en unes jornades per parlar sobre projectes futurs, com un videojoc per fer rehabilitació respiratòria, o nous portals com aquesta Guia Metabòlica, que dóna informació i consells sobre malalties del metabolisme. JAUME PÉREZ, director d'Innovació de l'Hospital Sant Joan de Déu "No s'entén que al segle XXI amb les noves tecnologies un pacient crònic hagi de venir constantment a l'hospital i si no ve es pot descompensar, per tant, el que fem és estar connectats directament amb el pacient." JORGE JUAN FERNÁNDEZ, director d'e-Health de l'Hospital Sant Joan de Déu "Cada vez que tengan una duda o un problema de salud tendrán más opciones como la telemonotorización, la telerehabilitación... que permiten hacer las cosas des de el domicilio, sin estar atados a un espacio geográfico." També han engegat iniciatives pioneres per evitar la ceguesa en prematurs. Ara un oftalmòleg de Sant Joan de Déu pot rebre proves de nadons d'altres hospitals i fer-ne un diagnòstic a distància. A més, aquest any es posarà en marxa un portal que servirà perquè els pacients puguin accedir als resultats de proves mèdiques sense desplaçar-se.

L’Hospital líquid té presència a les xarxes socials amb l’objectiu de potenciar la presència, els serveis i la conversa. Tota aquesta activitat digital s’emmarca dins d’un projecte més global denominat Hospital líquid (H2.O), l’objectiu del qual és “trencar” les parets de l’hospital i sortir a fora, apropar-se als pacients i a les seves famílies.

A més, també ha creat un portal telèmatic que segueix una estratègia multiplataforma, centrada a oferir continguts de qualitat que interessin al seu públic objectiu (els pacients i les seves famílies, així com tots aquells interessats en la salut dels nens), per tal d’impulsar un nou model de prestació assistencial, en el qual el pacient sigui més corresponsable de la seva salut, obtenir “feedback”, i per extensió, asseguren, per canviar a millor i incrementar el valor dels serveis.