La normativa va entrar en vigor el 9 de novembre de 2007 i obligava les operadores de serveis de telefonia mòbil a portar un registre amb la identitat dels clients.  Per això, des d’aquesta data,  totes les persones que compren un mòbil amb targetes de prepagament tenen l’obligació d’identificar-se. Per a les targetes comprades abans del novembre de 2007, la llei va donar un termini de dos anys perquè els usuaris passessin per les oficines de les operadores a facilitar les seves dades personals. El termini s’acaba aquest dilluns.

Raons de seguretat

El ministeri de l’Interior va fer obligatori el registre per motius de seguretat. Es volia evitar l’ús anònim dels mòbils amb finalitats delictives o terroristes. Així, si un jutge ho exigeix, les operadores podran facilitar-li les dades del propietari de qualsevol telèfon (abans només es podia fer amb els telèfons mòbils de contracte).

Segons dades del sector, el 74% dels números de telefonia mòbil de prepagament està ja identificat. Això vol dir que al voltant de quatre milions d’usuaris a tot Espanya encara no han facilitat les seves dades. Hi ha temps fins dilluns. Només cal anar a qualsevol oficina de l’operadora i mostrar el DNI, el passaport o la targeta d’identitat d’estranger. Qui no ho faci, perdrà la línia i el número perquè les operadores hauran d’anul·lar les targetes no identificades.