Com tots ells, molts n'estan farts. A tot l'estat més de 100.000 persones ja han dit que no volen publicitat de cap tipus i per això s'han inscrit en la llista Robinson. Un registre amb les nostres dades que han de consultar obligatòriament totes les empreses que vulguin publicitar-se. La idea és senzilla, si ens hi troben, no es poden posar en contacte amb nosaltres. Un concepte que va néixer fa 14 anys per reduir el correu comercial i que ara s'ha ampliat. JOSÉ LUIS ZIMMERMANN, Federació de Comerç Electrònic i Màrqueting directe "Es una iniciativa que permite no recibir información por 4 canales, el postal, por teléfono, sms y MMS y también por mail". La fòrmula és fàcil, només cal inscriure's en un formulari a través d'Internet. I en 3 mesos, deixarem de rebre publicitat per aquestes vies. Això serveix també per a les companyies de les quals som clients. Ara bé, en aquest cas només funciona amb les operadores telefòniques. Si som clients d'altres empreses de serveis i no volem que ens bombardegin, haurem de posar-nos directament en contacte amb ells perquè no ens enviï més publicitat.