Sessió de fotos a l'estudi de la marca de roba en línia Berry Village. Fa només tres mesos que va néixer i ara busquen atreure l'atenció del públic. I, per fer-ho, han optat per anunciar-se a través de les anomenades instagrameres. Noies, com l'Ariadna, amb una legió de seguidors a la xarxa social en què pengen les fotos mostrant la roba. Això les converteix en el millor aparador per a les marques. ALEX ROUS, Berry Village "Tu per exemple al dia a dia durant el dia pots guanyar 40 likes, 50 likes, i quan vénen aquestes noies en qüestió d'un minut pots rebre 900, 1.000, la quantitat és molt diferent. Es nota molt quan treballes amb aquestes noies perquè tenen molta força i molta empenta." Quan l'Ariadna va obrir el seu perfil d'Instagram no s'imaginava que acabaria convertint-se en model. Va començar penjant fotos de la seva vida quotidiana. ARIADNA TÀPIES, @ariadnatb "Vulguis o no el teu Instagram, quan tu crees un Instagram tens un estil propi. Pot ser més clàssic, o més rockera. A mi el que més m'agrada és un estil així dolça, natural, empàtica amb les mirades..." Un estil que va cridar l'atenció d'algunes marques. A canvi de penjar fotos amb les seves peces, li ofereixen roba i diners. Segons l'Ariadna, és només una feina puntual que no la distreu dels estudis. "Potser l'Instagram tanca d'aquí a un any i passa de moda i ja no ets ningú. Per tant, no pots fer que la teva vida depengui del teu Instagram. És una cosa totalment fugaç i els estudis per davant de tot." Mentrestant, però, les marques han trobat un filó per donar-se a conèixer. Fa només un minut que la foto de la sessió d'avui és a la xarxa i ja l'han vista tots aquests usuaris.

La marca barcelonina de roba femenina Berry Village va néixer aquest setembre. Ara per ara, no tenen botiga física i les peces de la seva col·lecció es distribueixen a través del seu web. Com tota empresa jove necessita donar-se a conèixer i, si pot ser, d’una manera assequible. Per això, van considerar que la millor opció és anunciar-se a través de la xarxa social Instagram. Alguns dels seus usuaris, els anomenats instagramers, són joves que comparteixen els seus gustos a través de l’aplicació. La majoria va començar penjant fotografies de la seva vida quotidiana. Molts han acabat captant una legió de seguidors. Per això, moltes marques van veure que podien esdevenir una manera fàcil, ràpida i barata d’arribar a un públic molt ampli. Contacten amb els instagramers i els paguen una quantitat de diners (que varia molt en funció del nombre de seguidors) i els regalen roba, a canvi que publiquin algunes imatges vestits amb les peces de la marca en qüestió. “Com a empresa nosaltres aconseguim en un dia 40 o 50 m’agrada a Instagram, com a molt 100. En canvi, quan treballem amb noies instagramers, en qüestió d’un minut en pots rebre 900 o 1.000″, explica Alex Rous, copropietari de Berry Village.

L’Ariadna Tàpies (@ariadnatb) és una d’aquestes instagrameres. Explica que al principi ella feia servir l’Instagram “d’una manera normal”, i hi penjava fotos de la seva vida quotidiana. Un dia una marca va contactar amb ella i li va oferir roba seva a canvi de publicar-ne una fotografia al seu perfil d’Instagram. Ara treballa amb diverses marques, entre les quals Berry Village. Explica, però, que és molt conscient que podria tractar-se d’una moda efímera: “Potser l’Instagram tanca d’aquí a un any, passa de moda i ja no ets ningú. Per tant, no pots fer que la teva vida depengui del teu Instagram. És una cosa totalment fugaç i cal posar els estudis per davant de tot”, assegura.