Un dels principals objectius d’mSchools és fer una proposta per a l’assignatura d’informàtica basada en el coneixement i el desenvolupament d’aplicacions mòbils. Per fer-ho, els participants han rebut formació específica amb un curs en línia, que es complementa amb jornades com la d’aquest dilluns.

Els professors participants, que a la vegada actuaran de formadors a altres professors, fan una valoració molt positiva del funcionament del programa, tot i que l’èxit final de la iniciativa dependrà de com la rebin finalment els alumnes. El projecte, a més, es complementa amb una plataforma que posa en contacte els professors participants amb una comunitat d’experts.

La formació de professors i alumnes en el món de les aplicacions per a mòbils “era una necessitat, però no se sabia com orientar-ho”, segons Joan de Batlle, un dels professors de tecnologia i informàtica que han participat en el programa. De Batlle, com molts altres dels docents que participen en els tallers, ja té algunes idees, com la creació d’una aplicació que faciliti la interacció amb el Moodle, una plataforma en línia de suport a l’ensenyament.

Segons Jordi Baldrich, subdirector de Gestió de Serveis a la Comunitat del Departament d’Ensenyament, darrere l’experiència de dissenyar una aplicació s’hi amaguen “conceptes importants com el treball en equip”. Baldrich explica que el projecte mSchools, presentat aquest estiu, es va proposar a totes les escoles de secundària de Catalunya, i s’hi van inscriure “uns 200 centres, la majoria públics”. Està previst que els professors comencin a aplicar el projecte de desenvolupament d’aplicacions a les escoles a partir del proper 9 de gener.