Per què conformar-se amb una foto i 140 caràcters quan es disposa de la possibilitat de mostrar-ho amb imatges i en directe des del lloc dels fets? Això és el que ofereix l'aplicació de moda, Periscope, que, integrada a Twitter, que ha comprat l'aplicació, i amb un ús molt intuïtiu, converteix qualsevol ciutadà, amb un mòbil o una tauleta i connexió a la xarxa, en un narrador de fets en primera persona. Precisament a través d'aquesta via ens expliquen que aquest sistema ja comença a tenir competència. MIQUEL PELLICER, director d'estratègia i comunicació de Lavínia "Directament no us sabria dir si Periscope serà la gran aplicació d'streaming en directe, el que si que us dic és que YouTube ja ha mogut fitxa. YouTube està començant a promure una aplicació que es dirà YouTube connect, i per una banda tindren YouTube Connect, per una altra Twitter amb Periscope i per una altra Facebook Life que s'està imposant en els darrers temps." Una aplicació que ja supera els 10 milions d'usuaris a tot el món. Proliferen els "periscopes" de famosos i també els usuaris que enregistren moments dramàtics, com els atacs de Brussel·les. Mostrar el que està passant, però també, cada cop més, exhibir la presència de qui ho explica, que ho pot fer a temps real o penjant imatges per un temps limitat. Una nova eina que es popularitza, i que ho fa amb un debat que no és nou: el de la preservació de la privacitat.

Periscope converteix qualsevol ciutadà, amb un mòbil o una tauleta i connexió a la xarxa, en un narrador de fets en primera persona. Amb només un any,  l’ús s’ha popularitzat recentment. Proliferen els “periscopes” de famosos que expliquen fets més anecdòtics, com el futbolista del FC Barcelona Gerard Piqué. També, però, hi ha enregistraments de moments dramàtics com els atacs de Brussel·les.

Segons l’expert en xarxes socials, Miquel Pellicer, “Periscope és una aplicació interessant perquè entre altres té un ús, fins i tot, periodístic i és una eina molt potent a l’hora d’informar”. Sobre el seu futur, si serà o no una aplicació per quedar-se, Pellicer assegura que és “incert”, tot i així el que sí que és segur és la competència que comença a tenir ara, des de Facebook i també amb la irrupció d’una opció que es coneixerà com a YouTube Connect. Per tant quan tot just fa un any dels seu naixement, Periscope creix i arriba ara a la seva popularització i ho fa amb competència a la vista.

A voluntat de l’usuari queda el fet de formar part, o no, de la gravació, però aquest primer any de vida demostra que l’evolució va cap aquí: mostrar en directe el que està passant, però també exhibir la presència de qui ho explica.

De fet, en el darrer Mobile World Congress, BTV ja va utilitzar aquesta aplicació i ara la possibilitat s’estén. A través de Periscope, es pot decidir emetre un vídeo en temps real (que també es veurà en directe a Twitter que recentment ha comprat l’aplicació) o penjar-hi imatges per un temps limitat: 24 hores. Una nova eina que es popularitza, i que ho fa amb un debat que no és nou: el de la preservació de la privacitat.