La idea de crear Open Point, una aplicació mòbil dirigida a joves d’entre 16 i 18 anys que ajuda a cercar la primera feina, va sorgir de l’experiència dels propis alumnes en aquest terreny. Es tracta d’un servei de dues aplicacions que busca facilitar la cerca de la primera experiència en el món laboral i preparar-se per feines futures. Tanmateix, també és un servei orientat a les empreses, ja siguin multinacionals o comerços de proximitat, per facilitar la recerca de treballadors.

D’una banda, a través un compte personal per a cada usuari, els joves tindrien diverses opcions: buscar feina i parlar amb empreses -gràcies a un xat-, editar els perfils amb les seves característiques, i afegir els seus currículums adaptats. D’altra banda, les empreses buscarien personal que cobreixin les seves necessitats.

mSchools Student Awards

L’Oriol Balsells, el Pau Cortijo, el Guillem Eliasson, el Joel García i la Carla Gómez són els creadors d’aquesta iniciativa tecnològica que ha guanyat el primer premi del mSchools Student Awards en la modalitat d’Empresa i Serveis Connectats, dins de la categoria App Education.

Estudiants de tot Catalunya presenten els projectes en aquest concurs que reconeix la tasca realitzada per alumnes i docents durant el curs escolar dins el programa mSchools i les seves diferents iniciatives. El jurat dels premis està format per professionals de l’educació o de les tecnologies mòbils, que avaluen els projectes segons els criteris especificats en les bases de cada concurs, i determinaran els equips guanyadors.

Potenciar les capacitats dels estudiants

Mitjançant aquest tipus de treballs, l’escola vol motivar els estudiants a desenvolupar les capacitats i interessosEn Guillem explica que cada integrant ha realitzat funcions diferents dins del mateix projecte: “Això és molt important perquè, per exemple, el Pau s’ha encarregat principalment de tota la part de disseny i segurament l’ha ajudat a decidir el seu camí. I potser els altres hem desenvolupat coses més purament de programació o més tecnològiques i la resta del grup, precisament, farem el batxillerat tecnològic”.

L’Herminio Manzano, professors de Tecnologia a l’Escola Joan Pelegrí i tutor del projecte, explica que a través d’aquestes iniciatives volen integrar la tecnologia mòbil com un recurs educatiu: “Encara massa escoles decideixen que el mòbil és un enemic i no un recurs. Nosaltres hem apostat pel contrari”.  A més, també diu que el treball per projectes és extraordinari ja que “els alumnes no tan sols han de fer una cosa, sinó que han de decidir què volen fer i planificar-ho”.