Destacar en el món de les aplicacions és cada vegada més difícil. El mercat no para de créixer i cal tenir visibilitat per guanyar seguidors. L’objectiu de la guia ASO és ajudar les empreses del sector a posicionar-se a Google Play Store i a Apple App Store. Hi ha múltiples factors que cal tenir en compte, però n’hi ha alguns de destacats: desenvolupar un bon projecte amb un objectiu clar, definir un model de negoci des del minut zero i sobretot dissenyar una bona estratègia de comunicació i de captació d’usuaris. Només així és possible guanyar terreny en un mercat en què diàriament es pugen 3.000 aplicacions i se’n descarreguen 300.000 cada minut. La guia s’ha presentat aquest dimarts al Mobile World Centre, amb experts d’empreses com l’agència d’app de màrqueting PickASO o Infojobs. A més, també s’han donat a conèixer algunes dades rellevants de l’estudi Mobile 2017, elaborat per IAB Spain i que per primera vegada s’ha presentat a Barcelona. Entre les més destacades, el creixement exponencial de les compres a través del mòbil: un 77 % dels enquestats diuen que l’han fet servir alguna vegada per comprar productes o serveis.