La llista de candidats amb més influència a Twitter és, de lluny, la més disputada, tant de la campanya virtual com presencial. El candidat republicà Oriol Junqueras la lidera amb un 81.8% d’influència, i el segueix de ben aprop el candidat ecosocialista, Joan Herrera, amb un 77,6% d’influència. Una mica més distanciats, però també a tocar, la resta de candidats; Albert Rivera (73,4%), Alfons López Tena (72,3%), Pere Navarro (71,2%) i Albert Rivera (70,1%). Una mica més allunyada, Alícia Sánchez-Camacho, amb un 62,2% d’influència.

Per quantificar la influència dels candidats a Twitter, la consultora de comunicació i relacions públiques Porter Novelli ha tingut en compte el nombre de piulades, respostes i comentaris que obtenen els candidats amb els seus twits, més que no pas el nombre de seguidors. En aquest cas, Junqueras, amb 31.500 “followers”, guanya el frec a frec amb el candidat de Ciutadans, Albert Rivera, amb 29.600. Això sí, el candidat de Ciutadans, tot un clàssic a Twitter, s’imposa a qualsevol altre candidat pel que fa al nombre de piulades, amb gairebé 22.000 piulades. Els segueixen Alfons López Tena, amb 21.700 seguidors, Joan Herrera, amb més de 14.600 i Pere Navarro, amb poc més de 9.000. I tanca aquesta llista la menys prolífica en l’univers Twitter, la candidata popular, Alícia Sánchez-Camacho, amb 8.000 seguidors i 730 piulades.

L’únic dels presidenciables que no té un perfil a la xarxa de “microblogging” és el líder de CiU, Artur Mas. El candidat convergent, però, vincula la seva activitat de campanya al Twitter del partit i al seu perfil d’Instagram. Juntament amb Pere Navarro i Oriol Junqueras, són els tres candidats que utilitzen la xarxa social d’intercanvi de fotos.

Les diferències a Facebook, en canvi, són més accentuades. Oriol Junqueras torna a liderar la llista dels candidats amb més interacció a la xarxa social més popular. Junqueras té un 60% d’interacció. El republicà manté una diferència destacable amb la resta de candidats. El segon lloc el comparteixen Alfons López Tena i Alícia Sánchez-Camacho, tots dos amb un 19%, i més lluny queden Artur Mas (11%), Albert Rivera (10,5%) i Joan Herrera (6%). En aquest cas, és el candidat socialista Pere Navarro qui no disposa de perfil a Facebook.

Els consultors de Porter Novelli que han realitzat l’estudi destaquen la importància creixent que han adquirit les xarxes socials durant aquesta campanya electoral. Pel que fa al partit, afirmen, que poden resultar un “clar indicador del nivell de mobilització” i que, a causa l’alt índex d’indecisos que pronostiquen totes les enquestes, això  “es traduïrà en capacitat d’influència real i d’aquí ve la importància que les xarxes socials tindran durant la campanya”.