L’avís l’ha fet l’Associació de Consumidors en Acció – FACUA. Segons l’ONG, feia dies que el web de Movistar tenia un error de seguretat a l’àrea de clients que deixava exposades dades sensibles dels usuaris de la companyia. Un cop els clients accedien a l’àrea de clients amb una sessió d’un usuari real, es podien consultar les factures d’altres persones només canviant un codi alfanumèric de l’URL. Entre les dades exposades hi havia els noms, els domicilis, els correus electrònics i el registre de trucades dels d’usuaris. FACUA assegura que es tracta la bretxa més gran en la  seguretat de les telecomunicacions de l’estat espanyol. L’entitat de consumidors va acudir a un notari per tal que verifiqués i aixequés una acta de les irregularitats i ja ha denunciat a Telefónica España i Telefónica Móviles.

Durant la darrera matinada, Movistar ha eliminat un conjunt de funcionalitats del web i segons afirma la companyia l’error ja ha estat solucionat. Des de la telefònica s’ha remarcat que no hi ha hagut cap accés fraudulent a les dades però que, en tot cas, s’ha obert una investigació sobre la qüestió.