Han guanyat el premi a la innovació i el guardó del públic per Unique visitors, una aplicació que proposa visites temàtiques als museus. L'objectiu és no perdre un dia sencer en una exposició sinó fer una visita més selectiva i personalitzada. ANA LUISA BASSO, cocreadora de Unique visitors "Les altres aplicacions són com una guia, que no estableixen prioritats, només donen la informació. I nosaltres recollim recomanacions dels teus amics o d'experts per definir un itinerari de visita." Unique visitors permet consultar informació de l'obra, en text i en vídeo, la situació al museu i, fins i tot, el comentari del creador de la ruta. L'aplicació guanyadora dels premis Apps&Cultura està dedicada als melòmans. Meet2go facilita que persones que tenen una mateixa sintonia sonora es trobin per anar a concerts i festivals. Funciona escanejant la llibreria de música del telèfon de l'usuari, l'Spotify i els gustos que té a les xarxes socials. JUAN DANIEL ALVARADO, cocreador de Meet2go "En base a dicha información y a tu geolocalización te construye una agenda de conciertos personalizada. Pero lo importante de la aplicación es que fomenta los puntos de encuentro antes de los conciertos." Aquest és el factor que la fa diferent. Totes dues apps estan en versió de prova i, a mig termini, l'objectiu que tenen és créixer: JUAN DANIEL ALVARADO "Pulir la interface gráfica y captar usuarios para que usen Meet2go." ANA LUISA BASSO, cocreadora de Unique visitors "Fer un pla de negoci i trobar inversors." Tots esperen convertir-se en una eina útil perquè els ciutadans puguin gaudir, més i millor, de la cultura.

Meet2go: unir preferències musicals

El creadors de Meet2go, Daniel Alvarado y Juan Diego Rodas, són originaris de l’Equador i socis de l’empresa La Motora, una agència d’estratègia digital. El primer premi del concurs, de 6.000 euros, els dóna un impuls per fer un pas cap al mercat, millorar la interfície i captar usuaris. De moment, l’aplicació es troba en versió beta per a dispositius Android -es pot descarregar de Google Play- però els socis esperen que en un termini de tres mesos puguin incorporar-la a l’Apple Store perquè la puguin utilizar els propietaris d’iPhone. Tot i que ja existeixen plataformes que proposen agendes musicals a partir dels gustos musicals dels usuaris, el tret diferencial de Meet2go és suggerir un punt de trobada abans dels concerts. La idea és, per exemple, quedar per fer una cervesa prèvia al concert amb els fans d’un músic o citar-se entre persones que tenen una sintonia sonora similar per anar a un festival en un altre país.

Visites selectives als museus: Unique visitors

Perdre tot un matí en un museu recorrent sales i mirant desenes d’obres d’art ja és història. L’aplicació Unique visitors vol evitar que es perdi el temps en les sales de les exposicions i per això proposa fer visites úniques i temàtiques, amb recorreguts proposats per amics o experts. Ana Luisa Basso, Felipe Becker i Heriberto Cortés són els creadors d’aquesta plataforma que, tot i que de moment està en versió de prova, estant buscant inversors per estendre-la.

Aquesta és la primera edició del concurs Apps&Cultura, organitzat per l’Institut de Cultura de Barcelona, amb l’objectiu de millorar l’accés dels ciutadans a la cultura i donar suport a la creació artística.