Els missatges publicitaris amb ofertes comercials o invitacions a provar nous productes són només el primer dels mecanismes que les marques estan incorporant per apropar-se als clients a través dels seus mòbils. Aviat no tindrà sentit anar de compres sense el telèfon a la butxaca, perquè no només ens servirà per rebre publicitat, sinó també per localitzar la botiga més propera o esbrinar el preu del producte que volem adquirir. DANIEL RUIZ, enginyer I+D de BCN Touch "Tu compres un producte d'una marca i vols saber si realment és autèntic. Doncs, apropant a la mateixa etiqueta aquest mòbil, el mòbil et dirà si això és autèntic o no. Perquè aquest tipus d'etiquetes no es poden falsificar". Són etiquetes NFC, una tecnologia d'ús habitual al Japó que està arribant a Europa i que també ens permetrà pagar el producte sense haver de passar per caixa. Després, la botiga s'esforçarà per mantenir-nos com a clients reforçant el vincle també a través de la xarxa. JOSÉ MIGUEL PULIDO, cofundador de QPorama "La manera d'establir aquesta relació, tant per comerços com per marques, és a través d'una targeta de fidelització. I fer-ho a través d'Internet ho afavoreix perquè hi pots accedir des del mòbil, des de la web, des de Facebook..." Ni la targeta de client ni la de crèdit, només cal dur el mòbil a sobre perquè tot hi és a dins. Amb el telèfon connectat, les empreses que ens interessin poden saber qui som, què volem i fins i tot on som. XAVIER BUYSE, fundador i conseller delegat d'Adsmedia "Moltes més eines, a través del mòbil, de cupons descompte, publicitat personalitzada en funció dels gustos de cadascú, de les xarxes socials a les que s'hagi apuntat... Per tant, una direcció personal del que són les ofertes publicitàries". Oferir a cadascú el que necessita és la clau de l'èxit d'aquestes noves estratègies de màrqueting a través dels mòbils.