Manzaning neix de la iniciativa de l’emprenedora Eva Tomás, amb l’objectiu de promoure el comerç de barri tradicional i adaptar-lo a les noves necessitats del consumidor i l’estil de vida moderna. “Hem vist que aquest comerç no estava digitalitzat, no tenia venda en línia, i que això li estava fent perdre competència a favor de les grans superfícies“, explica Tomás. Argumenta que els clients valoren aquest tipus de comerç i que volen comprar-hi guanyant temps i qualitat de vida. “Nosaltres els oferim temps”, conclou.

500 botigues digitalitzades

Manzaning opera en tots els barris de la ciutat i, de moment, uns 500 establiments s’han apuntat a la iniciativa. Des de papereries, farmàcies o ferreteries fins a parades dels mercats municipals. Al de Sant Gervasi, per exemple, La Moreneta, una parada especialitzada en aviram i ous, i també la bacallaneria formen part de l’oferta de Manzaning. La valoració que en fan els propietaris és molt positiva, perquè en els primers tres mesos de funcionament de l’aplicació ja han aconseguit arribar a nous clients.

Segons l’Oriol Mas, paradista de la bacallaneria de Sant Gervasi, la gent està acostumada a comprar vols o electrodomèstics per Internet, però encara és reticent a comprar-hi producte fresc, però “quan proven que és bo i que en una hora ho poden tenir a casa… repeteixen!”.

A Tintoreries Marfil fins ara no tenien servei a domicili i ara amb l’aplicació l’ofereixen a tots els barris de la ciutat. “A nosaltres ens ha servit per ampliar la cartera de clients i ara rebem una trentena de comandes setmanals a través del mòbil“, concreta Carlos Rodríguez, el propietari.

Com funciona

L’aplicació es pot descarregar per a mòbils Apple i Android. Un cop al dispositiu, l’usuari ha de triar, cada vegada que la fa servir, la categoria o categories de productes. A partir d’aquí apareixen en un mapa les botigues disponibles i el client pot parlar directament amb el comerciant via missatge o trucada, fer-li una consulta i tancar la comanda.

Josep Ribes, propietari de La Moreneta, explica que la relació amb el client és molt directa, gairebé com si fos a l’altra banda del taulell. Encara que l’encàrrec sigui a través del mòbil, ell pesa el pollastre a la balança, en fa una foto i l’envia al client perquè pugui tenir un contacte visual amb allò que està comprant.

El pagament es fa a través de la mateixa aplicació i la comanda se serveix a domicili, o al lloc on indiqui el consumidor. S’entrega en una hora o bé al llarg del mateix dia, en funció del producte o servei.