El Modernet de Merda, el personatge de Twitter dedicat a fer sàtira de la tribu dels moderns i els hipsters, amplia horitzons amb la publicació del primer llibre. ‘Modernet de merda. El manual’, publicat per l’editorial Fanbooks, es planteja com una guia en clau d’humor sobre els qui senten la necessitat d’anar sempre a l’última moda, i d’explicar-ho a les xarxes socials.

L’editorial es va posar en contacte amb el creador del personatge -per Twitter, com no podia ser d’altra manera- per proposar-li fer un recull de totes les idees que aquest fa circular a la xarxa sobre la tribu hipster. El fals modernet, que manté l’anonimat tot i l’èxit del seu personatge, va acceptar l’oferta d’escriure un llibre que segons ell mateix “està encarat a l’èxit”, tot i que admet el risc que comporta “l’experiment de portar un personatge de Twitter a un llibre”.

El personatge del Modernet de Merda fa temps que genera debat a la xarxa. Amb prop de 30.000 seguidors a Twitter, el Modernet ha arribat a associar-se amb marques com Moritz i Time Out per organitzar una  “festa de modernets” com la del juliol passat. Una festa similar a la que se celebrarà el proper dimecres 26 amb motiu de la presentació del llibre, que es posarà a la venda el proper dimarts, dia 11.

L’estil àcid del personatge l’ha portat a convertir-se en una icona de la tribu urbana dels hipsters, coneguts per l’estètica marcada per les camises de quadres i les ulleres de pasta, els hàbits i la passió pel barri de Gràcia.

Segons Fanbooks, el llibre del Modernet de Merda neix amb “expectatives potents” de cara a Sant Jordi, i esperen que se situï al podi dels més venuts del gènere de no-ficció. De fet, aquest és el primer títol de no-ficció que edita Fanbooks, creada pel Grup 62 amb l’objectiu de connectar el públic jove i l’adult a partir de les tendències, el 2.0 i els llibres amens i entretinguts.