Twitter és un mitjà àgil per difondre missatges en 140 caràcters i no és necessari tenir un vincle social real amb les persones amb qui compartim aquesta informació. Els estudis ho confirmen: la xarxa de connexions creada a través de Twitter es basa en els interessos comuns entre usuaris i no en la seva relació social.

És útil per obtenir informació metereològica, sobre l’estat del trànsit o el servei de rodalies: gràcies a plataformes com Rodalia.info. Tenen compte a Twitter  institucions barcelonines d’avantguarda i d‘altres nascudes ara fa més d’un segle. Els polítics s’hi han fet un espai, i també han marcat territori i tendències esportistes de més alt nivell, que mantenen informats els seguidors a tothora. També els mitjans de comunicació hi han trobat una mina amb un fort potencial per la seva immediatesa.

És impossible comptabilitzar els usuaris barcelonins o els catalans, però la campanya per la traducció de Twitter al català impulsada pel periodista Albert Cuesta ja compta amb més de 3.800 usuaris. La pressió de la comunitat catalana ha fet moure fitxa a l’empresa i el conseller delegat de Twitter s’ha compromès a incloure el català en el següent paquet de llengües que es traduiran. Cuesta explica que les peticions es redirigeixen directament a Twitter i són reconegudes per l’empresa; de fet, el mateix conseller delegat ja ha afirmat que si la implicació dels usuaris catalans es manté, un cop s’obri la plataforma la traducció serà tot un èxit.

La seva immediatesa facilita la denúncia en situacions en què es violen els drets humans i ha estat molt útil per obtenir informació d’aconteixements recents com les revolucions als països àrabs o el terratrèmol del Japó.