SERGIO CORTÉS, director general de Cink "El concepte 17.4 bàsicament vé de que nosaltres portem una aventura ja de dos anys -per això estem aquí celebrant aquesta festa- i hem escrutat diferents camins al món del que abans anomenàvem web 2.0, el que ara es diu xarxes socials. I realment considerem que hem arribat a un punt d'inflexió." ÍCARO MOYANO, director de comunicació de Tuenti "Nos metimos una especie de gran empacho: teníamos canal en Twitter, página en Tuenti, grupo en Facebook, lo de LinkedIn, una cosa en Menéame, las fotos en el Flickr, un canal de vídeo en YouTube... Ya lo teníamos todo. Bueno, muy bien: eso es facilísimo. Eso es pericia, no tiene más mérito. ¿Cuál es el mérito? Ahora, con todo eso, tener una estrategia." SAÜL GORDILLO, director de l'Agència Catalana de Notícies "No es tracta de tenir una finesta a les xarxes socials perquè queda bé tenir-la, sinó que la participació i la conversa i la nova manera d'entendre les relacions ha canviat." SERGIO CORTÉS, director general de Cink "Nosaltres el que intentem incorporar al discurs de les organitzacions és que, de la mateixa manera que fins ara s'ha fet una estratègia de gestió de canals 2.0 i de presència en xarxes socials, ara hem canviat el discurs molt sensiblement, però molt radicalment també, que és que ara gestionem tendències pel client, després generem estratègies sobre aquestes tendències d'usuari i finalment acabem donant acció digital." ÍCARO MOYANO, director de comunicació de Tuenti "Todo el empacho de siglas ya está. Esto fue el año pasado. Ahora ya tenemos que empezar a generar nueva economía con algo que ya hemos naturalizado lo suficiente como para que forme parte del ADN de una empresa." MIQUEL MATAVACAS, cap de l'Àrea de Societat de la Informació de Localret "L'ús de les xarxes socials i tot el que siguin eines 2.0 dins de les administracions locals encara és molt novedós, encara no està dins l'ADN de les administracions." SAÜL GORDILLO, director de l'Agència Catalana de Notícies "En el món del periodisme, l'assignatura pendent en bona part dels mitjans de proximitat, locals, modestos del país, és que el 2.0 no només sigui un esnobisme, no només sigui una cosa que queda bé i que que toca fer, sinó que sigui una aposta decidia per entendre que el món de la informació i el món de la comunicació ha canviat i ja no tornarà a ser el que havia estat mai."

Cink és la primera companyia amb seu a Barcelona dedicada a gestionar la presència d’empreses i institucions a les xarxes socials. Per tant, són especialistes en allò que es coneix com a web 2.0, tot i que no estan gaire satisfets amb aquesta etiqueta.

De fet, tenen tantes ganes de trencar amb el 2.0 que, fugint de qualsevol evolució pautada, s’han atrevit a batejar com a 17.4 la primera Nit en Xarxa. Es tracta d’una trobada de directius i professionals de la tecnologia i els mitjans de comunicació que, en la seva primera edició, ha servit per celebrar el segon aniversari de Cink. També per avançar cap a un nou discurs sobre la presència d’empreses, institucions i marques a les xarxes socials.

La web “17.4”

Els directius de Cink i tots els convidats amb els que vam poder parlar -com el director de comunicació de Tuenti, Ícaro Moyano- coincideixen que la carrera per estar present a totes les xarxes socials amb el màxim nombre possible de seguidors ha acabat. Facebook, Twitter o LinkedIn no són més que mitjans per comunicar-se amb l’audiència. Però l’estratègia de comunicació se l’ha de construir cadascú. El director general de Cink, Sergio Cortés, proposa fer-ho de forma transversal i a partir de l’anàlisi prèvia de les tendències a la xarxa.

El director de l’Agència Catalana de Notícies, Saül Gordillo, constata que molts mitjans de comunicació locals estan avançant en aquesta línia, de la pretesa comunicació de masses a la conversa amb els seguidors. Però coincideix amb el cap de l’Àrea de Societat de la Informació de Localret, Miquel Matavacas, que tant els mitjans com les administracions s’han d’acabar de convèncer que els mitjans socials no són una moda passatgera, sinó una revolució (en marxa) de tots els esquemes de la comunicació.