La Mercè s’ha volcat enguany amb les noves tecnologies. Per primera vegada, s’ha creat una aplicació per a telèfons intel·ligents amb tota la informació per gaudir de la festa. La Mercè, disponible a les botigues virtuals d’Apple i Google, inclou un calendari i el programa amb tots els actes culturals durant els set dies que dura la festa major. Quan es clica sobre un actes del programa, es desplega el contingut informatiu de l’esdeveniment, amb l’horari i l’espai on se celebra.

L’aplicació també inclou un espai destacat per a la programació del BAM. Els concerts i grups musicals principals que passaran pels escenaris de la ciutat es detallen a l’aplicació. D’una manera molt similar funciona la informació que es dóna del Festival Mercè Arts de Carrer, que desglossa el programa d’actes culturals a partir dels dos escenaris que el confromen, el castell de Montjuïc i el Parc de la Ciutadella.

Compartir les fotos amb #InstaMercè

L’aplicació popular d’Instagram també tindrà un paper protagonista enguany a la Mercè. Amb aquesta etiqueta es vol agrupar totes les fotos que facin els visitants de la festa major, que tornaran a ser els cronistes principals de la Mercè. Les fotos que s’etiquetin amb #InstaMercè s’aniran projectant a les diferents pantalles que hi haurà per la ciutat, des de la Ciutadella al Palau de la Virreina, passant per les pantalles habilitades per als concerts.

Tota la informació a Facebook i Twitter

I per conèixer les últimes novetats relacionades amb la festa major, el Facebook i el Twitter de Barcelona Cultura continuen sent els millors aliats de la Mercè. Allà es podrà comentar i preguntar tot el que estigui relacionat amb els concerts i els actes. I com cada any, per piular sobre la festa, l’etiqueta #Merce12.