El disseny de la Blackberry i l'iPhone han suposat un abans i un després en el món de la telefonia mòbil. Des que aquests dos dispositius es van presentar, es podria dir que l'evolució de tot el sector ha anat a remolc dels sistemes que han desenvolupat aquestes marques, especialment dels dissenyats per Apple. JOSEP LLUÍS CANO, professor de Sistemes d'Informació d'ESADE "Apple va aprendre molt de la seva batalla amb el PC, que en el seu moment va perdre la batalla perquè no hi havia aplicacions empresarials per als seus ordinadors, els Mac, i jo crec que han fet un gran aprenentatge." Fins ara, el disseny i la qualitat de l'aparell havien estat els elements més valorats a l'hora de triar un mòbil, però amb la irrupció dels dos grans "smartphones", o telèfons intel·ligents, s'ha obert un nou front: el de les aplicacions. JOSEP LLUÍS CANO, professor de Sistemes d'Informació d'ESADE "No és tan important el sistema operatiu sinó quines aplicacions poden utlitzar-se amb aquest sistema operatiu. Blackberry: correu, etcètera; un ús d'aplicacions multimèdia com per exemple l'iPhone i llavors hi ha altres nous sistemes que estan sortint, per exemple el liderat per Google, o bé basats en Linux que el que busquen és un equilibri entre aquests dos espais, perquè realment no hi ha gaires més espais." Mentrestant, les grans marques dissenyen noves aplicacions per guanyar usuaris. XAVIER MARTÍNEZ, director sènior de Blackberry Espanya "Que no sigui només que s'ha descarregat una vegada una aplicació i al cap de vuit dies ja no la torna a fer servir, no. El que nosaltres volem a la nostra plataforma és que cada dia aquests usuaris li treguin més rendiment a aquesta aplicació." El repte de Blackberry és apropar-se a consumidors que no necessàriament pertanyen al món empresarial amb noves aplicacions. El d'Apple, de moment, el desconeixem, ja que no ha participat en aquest Mobile World Congress 2010.