La primera edició del MWC a Barcelona es va celebrar l’any 2006 sota el nom de 3GSM World Congress. Han passat 16 anys i el sector de la comunicació mòbil ha viscut una transformació fulgurant. Tot i això, algunes tendències de les que es preveien en aquella primera edició del congrés s’han fet realitat anys després.

Una de les apostes estel·lars dels desenvolupadors de continguts per a mòbils eren els jocs. A betevé vam explicar-ho amb un joc que tenia Chiquito de la Calzada com a protagonista. Emulava l’emblemàtic Super Mario de Nintendo en una pantalla de mòbil que ocupava una petita part del dispositiu. Els usuaris havien de fer anar el protagonista amb un comandament diminut situat en el teclat del mòbil.

El director d’Itnet (empresa que va desaparèixer l’any 2016), Carlos Blanco, va explicar que es començaven a desenvolupar jocs multijugador per a mòbils i també obria la porta a jocs que feien servir la geolocalització per jugar contra altres rivals.

L’embrió de les apps de mòbil

Un altre dels aspectes que es projectaven durant aquell primer MWC era la possiblitat de crear apps de mòbil. David Lahoz, també d’Itnet, va detallar que estaven treballant amb una cadena de gimnasos per desenvolupar una aplicació de mòbil que permetés als usuaris accedir a tots els horaris de les classes del gimnàs sense la necessitat de tenir un paperet amb la informació.

Aquestes propostes estaven molt lligades a l’arribada dels mòbils de quarta generació (4G), que ja es veia a l’horitzó durant aquell 2006 i que comptava amb alguns projectes d’investigació, com el cas de la UPC.