El projecte d’investigació per desenvolupar aquesta tecnologia va arrencar a principis d’any a l’òptica barcelonina Cottet. L’empresa volia entrar en el mercat de les ulleres de realitat augmentada i per això van acordar amb la companyia Prats, especialitzada en lents, posar-se en contacte amb el gegant nord-americà de Google per desenvolupar un vidre específic per als usuaris d’aquestes ulleres que tenen problemes de vista. La tecnologia que han desenvolupat permet fer una lent que dóna visió -com es fa sempre- al centre de l’ull (iris) i, com a novetat, a la part on hi ha el visor de les Google Glass.

La dificultat de la graduació d’aquestes ulleres és que la posició del visor de les Google Glass varia en funció de cada persona i això dificulta una mica més la producció de la lent, que és molt personalitzada. Amb el nou sistema es podrà graduar als ciutadans que tinguin les dificultats visuals més comunes com miopia, hipermetropia, astigmatisme o presbícia. La presentació de les lents s’ha fet aquest dimecres a l’edifici del Mobile World Centre.

Tot i que la comercialització de les Google Glass serà a finals d’any al país, els ciutadans que vulguin adaptar les seves ulleres de realitat augmentada ja ho poden fer. El procés de fabricació de les lents graduades per a les ulleres de Google trigaran entre tres i quatre dies. De moment no n’han transcendit els preus, però des de l’empresa asseguren que “no suposarà una despesa extra” per als clients.