GENÍS ROCA, soci fundador i director de RocaSalvatella "Hi ha un gran nombre d'empreses que hi tenen presència sense gaire criteri. Per seguidisme, per inèrcia, perquè és moda, perquè no ser-hi penalitza, et fa sentir carca. Però també són moltes que, sent-hi, tampoc no tenen gaire clar quina és la contribució neta de negoci. "Hi ha quatre grans raons que poden portar una empresa a ser-li interessant explorar això de les xarxes socials. 1. Posicionament de marca Si tu vols ser una marca ecològica, te'n pots anar a espais de conversa verda i dir que tu també estàs preocupat per aquestes coses. T'ajuda a desenvolupar marca, per posicionar marca. 2. Espai de conversa i de relació És un espai en què puc detectar queixes, puc detectar opinions, comentaris i, abans de permetre que vagin més enllà, m'hi poso, actuo i hi intervinc. Hi ha negocis especialment sensibles a això. Quan perds les maletes a l'avió. Això abans t'arriba a la xarxa social amb comentaris que amb una trucada formal al 902 que la companyia ha habilitat. 3. Vendes i captació de clients Una companyia aèria de Barcelona detecta un grup de fans de Ferrari a Roma en un grup de Facebook i els avisa que hi ha una carrera de Fórmula 1 diumenge a Barcelona. Per tant, els proposa comprar un vol Roma-Barcelona. Aquesta acció té un retorn directe en vendes d'una línia concreta, d'un vol concret. 4. Investigació de mercats Un quart punt, tot i que n'hi podrien haver més, és la investigació de mercats: entendre què fa la competència, etc. Aquest punt està molt relacionat amb la creació de bases de dades, de creació públics i d'audiències. Hi ha empreses que fan servir les xarxes per investigar els seus candidats abans de contractar-los. Et pot agradar o no, però no pots pensar que això no està passant. O n'hi ha que investiguen a la xarxa per vendre més bitllets d'avió. Si tens clar quin és el teu objectiu principal, el pla d'acció et surt més fàcil."