Segons ha anunciat WhatsApp al seu blog, el motiu principal per actualitzar les clàusules del contracte amb cadascun dels més de 1.000 milions d’usuaris arreu del món és la introducció durant els propers mesos de nous canals de comunicació amb empreses. La companyia deixa clar que no es tracta de ficar-hi publicitat, sinó de facilitar serveis com ara que el teu banc t’alerti d’una transacció o la teva aerolínia t’avisi que el vol va amb retard. Per tant, informació molt rellevant per a l’usuari que triï WhatsApp com a canal perquè hi contactin les empreses amb què es relaciona.

WhatsApp també explica que durant els propers mesos reforçaran la col·laboració amb Facebook pel que fa a estadístiques sobre l’ús dels serveis i combatre els missatges no desitjats (“spam”). I adverteix que, si connectes el número de mòbil amb el perfil de Facebook, llavors la xarxa social pot aprofitar els teus contactes de WhatsApp per mostrar-te suggeriments d’amics o mostrar-te anuncis que et resultin rellevants. En aquest sentit, veuràs abans a Facebook l’anunci d’una companyia amb qui t’hagis comunicat per WhatsApp, que no pas el d’una altra amb la qual no hagis tingut cap mena de relació.