La informació es viu en temps real més que mai a través d'Internet. Els usuaris envien twitts amb el que passa al seu voltant, pugen fotos a Facebook de qualsevol cosa que els sorprèn pel carrer i hi ha pàgines web i aplicacions que permeten emetre en directe de manera gratuïta. Aquestes eines obren nous horitzons en el camp del periodisme. ANDREW GREGSON, fundador de Media140 "Si tu mires aplicacions d'aquestes xarxes socials, com Twitter, Facebook o Blogging o l'ús de l'iPhone, tots ells permeten a la gent crear contingut sense haver d'utilitzar els canals habituals de les redaccions o mitjans de comunicació. En alguns aspectes, tothom pot cobrir un esdeveniment o enviar notícies. La qüestió clau dels mitjans de comunicació és intentar trobar les notícies enmig del soroll." I els mitjans també han de lluitar contra el rellotge per publicar al més aviat possible les informacions que arriben a la redacció sense perdre la precisió. ANDREW GREGSON, fundador de Media140 "Ens movem cap a societat amb dèficit d'atenció. Si t'hi fixes, la informació es fa cada vegada més petita, ràpida i veloç, significa que has d'escriure molt més ràpid. Un company meu que és periodista em diu: si els hi has de dir als estudiants de periodisme una cosa, diga'ls que aprenguin a escriure més ràpid." Saber com utilitzar les possibilitats que ofereixen les noves tecnologies per millorar l'accés a la informació és un repte per als periodistes i l'objectiu de la trobada que se celebrarà a Barcelona, en la qual participen voluntaris locals i visitants estrangers. GEMMA URGELL, col·laboradora de Media140 "Comptarem amb experiències d'arreu del món, d'altres mitjans de comunicació internacionals que explicaran com han integrat el 'social media' al seu dia a dia i també sentirem experiències d'aquí sobre com el web en temps real està canviant la nostra professió, la professió dels periodistes i com pot ajudar a un mitjà de comunicació a estar més pròxim a la seva audiència a través d'Internet."