ÀGUEDA BAÑÓN, directora de Comunicació de l'Ajuntament "Des del primer moment ha sigut un exitàs i està funcionant fenomenal i bé, ens agrada molt que quedi vinculat el punt Barcelona a una ciutat que és participativa i que vol que la seva ciutadania se senti orgullosa d'ella."

El 21 de març es van activar els 1.356 dominis .barcelona que s’havien reservat entre el 12 de gener i el 15 de març. Durant aquest període, el 42,4 % dels registres van ser d’empreses, seguit per un 17,88 % d’administracions públiques i un 5,90 % d’entitats i associacions. Per exemple, l’Ajuntament ha reservat els noms dels barris i districtes de la ciutat així com serveis municipals i espais emblemàtics de gestió local com “tibidabo”. Ja el primer dia que es va obrir el registre lliure, es van comprar 1.782 dominis. 10 dies després, el .barcelona ja disposa de 3.948 dominis.

L’Ajuntament, propietari del domini, fa una valoració positiva d’aquesta arrencada i considera que amb l’entrada en funcionament del .barcelona s’equipara la ciutat amb altres amb domini propi, com és el cas de Nova York, Londres, Brussel·les i Berlín. El consistori va llançar el domini amb l’objectiu d’ajudar les persones, empreses i entitats que en vulguin fer servei a aprofitar tots els valors positius que representa la ciutat de Barcelona i ajudar-les en la seva projecció.