La primera llavor de l’aplicació Directori Verd la van plantar ara fa un any en Guillem Parres, el Toni Mazaira i el Carles Domènech, llicenciats en enginyeria agrícola, juntament amb Carles Gaston, ambientòleg. Quatre joves barcelonins d’entre 25 i 28 anys amb visió de negoci i la inquietud d’impulsar un producte per fomentar el respecte al medi ambient i el consum de productes ecològics, que segons Guillem Parres, tot i el creixement que es detecta encara estem molt endarrerits respecte a altres països del nord d’Europa com Bèlgica, Holanda o Alemanya.

Un carrer darrere l’altre, van pentinar la ciutat a peu per trobar el màxim de botigues que oferien productes relacionats amb l’ecologia, des d’aliments ecològics fins a cotxets de segona mà per a nens. Després de molts quilòmetres a peu han registrat al voltant de 200 establiments, la majoria, negocis petits que no tenen recursos per promocionar-se. De moment han pres la decisió de no incloure-hi grans supermercats com Veritas.

El desenvolupament de l’aplicació ha estat molt lent, explica Guillem Parres, perquè tots tenen una feina paral·lela al seu sector i no han disposat de gaires recursos. Un cop escollits els comerços, les primeres versions de l’aplicació les van fer els joves amb l’ajuda d’un familiar fins que van necessitar l’ajuda d’un professional. Per a la inversió inicial han recollit diners entre familiars i amics i ara tenen un petit deute pendent que esperen pagar aviat.

Disponible per a iPhone i Android en català, castellà i anglès, l’aplicació és gratuïta per a l’usuari, ja que la font d’ingressos prové de les botigues que s’anuncien, que, a més, ofereixen descomptes als usuaris que ensenyin l’aplicació en el moment de la compra. Properament preveuen posar en marxa el web.

Informació i agenda d’activitats

A més d’un cercador que permet filtrar per barris i per productes, el Directori Verd inclou informació sobre els establiments i una part informativa amb fitxes per a cada producte que s’ofereix. D’altra banda, l’aplicació incorpora un agenda en què els establiments inscriuen els cursos i activitats que impulsen, des d’horts urbans fins a teràpies com les flors de Bach. L’objectiu, explica Parres, és “ser una agenda de referència de tot el mou aquest entorn ecològic” i, si la inversió inicial retorna, la “idea és ampliar-ho”.