La trobada DataBeers està d'aniversari. Avui ha celebrat el primer any de vida a l'antiga Fàbrica Damm. Es tracta d'una trobada d'aficionats al món de les dades i en l'anàlisi dels grans volums d'informació que generem gràcies a les noves tecnologies i que cal ordenar i analitzar per entendre-ho. En aquestes trobades, amb la cervesa com a segona protagonista, es pot parlar, per exemple, de com els mitjans de comunicació han de visualitzar els resultats d'unes eleccions o de com arriba la informació de les ciutats intel·ligents als ciutadans. ELOI PUERTAS organitzador de Databeer Barcelona "La idea de les històries que venen aquí és gent que han tingut casos d'èxit o casos interessants amb gran quantitat de dades o potser amb les dades de la seva pròpia empresa, o dades ciutadanes com és el cas de les smart citys. No és tant si són moltíssimes dades, sinó que les dades siguin de qualitat i interessants." Hi participen estudiants, professors, analistes de dades professionals, o fins i tot mitjans de comunicació, com BTV, que aposta per les dades amb el projecte Data Lab. En total, més de 200 persones interessades en aquest àmbit en una ciutat que aposta per aquest sector. BOYD COHEN ponent "En Barcelona tenemos algo muy interesante: una mezcla de mucha gente como data cientists pero además mucho interés con tema de ciudades inteligentes, mucha gente trabajando en el sector TIC." La comunitat ja suma un any de vida amb reunions periòdiques cada dos mesos. La propera serà a finals de maig també a l'antiga fàbrica Damm.

El DataBeers Barcelona celebra un any de vida i ho fa com el primer dia: organitzant trobades per als aficionats a les dades i a la gestió de grans volums d’informació. Hi participen perfils molt diversos, des d’estudiants, professors, analistes de dades professionals, fins a mitjans de comunicació, com BTV, que aposta per les dades amb el projecte Data Lab.

L’organització de l’acte és senzill: els participants prenen una cervesa, conversen entre ells i escolten els ponents, que en cada sessió fan unes intervencions molt breus, de només sis minuts, i de temàtiques diverses. En aquestes trobades es pot parlar, per exemple, de com els mitjans de comunicació han de visualitzar els resultats d’unes eleccions o de com arriba la informació de les ciutats intel·ligents als ciutadans. Tot plegat, amb l’objectiu de compartir el coneixement del món de les dades de forma molt planera.

Segons un dels organtizadors de l’esdeveniment, Eloi Puertas, en aquesta trobada hi participen persones que puguin aportar “històries d’èxit o casos interessants amb gran quantitat de dades, ja sigui de la seva pròpia empresa, o dades ciutadanes com és el cas de les ‘smart cities'”.

La comunitat ja suma més de 300 persones en una ciutat que aposta per aquest sector. Un dels ponents, Boyd Cohen, assegura que Barcelona té “molta gent treballant en el sector de les TIC” i això fa que l’àmbit de les dades tingui molts seguidors. De fet, el DataBeers és l’esdeveniment més important del sector a la ciutat.