JAUME COLLBONI, tinent d'alclade d'Empresa, Cultura i Innovació "El més rellevant és la quantitat de llocs de treball d'alt valor afegit que es poden crear amb inversions d'aquest tipus. Com es pot situar Barcelona com a capdavantera d'atracció de talent. Sí que és veritat que hi ha hagut contactes, perquè són públics, amb Seat i a Munich ara farà tres setmanes."
Collboni ha confirmat que hi ha hagut contactes des de l’administració municipal amb Seat i també, fa tres mesos, directament amb el grup Volkswagen a Munic per parlar d’aquest projecte. Ara com ara, no està decidit en quin espai de la ciutat s’ubicarà.
Els cotxes connectats a Internet generen cada cop més dades sobre l’ús que se’n fa, el consum o els hàbits dels conductors, per exemple. Els fabricants d’automòbils volen explotar-los per donar nous serveis als usuaris en el futur, basant-se també en la geolocalització que ja incorporen tots els vehicles amb navegador GPS. Segons IBM, l’automoció és la segona indústria mundial en generació de dades, després d’Internet en si mateix. Per processar els grans volums de dades (o “big data”) que Volkswagen pot arribar a obtenir dels seus vehicles, la multinacional alemanya vol instal·lar a Barcelona aquest tercer centre global d’anàlisi, des d’on s’impulsaran projectes de recerca relacionats amb la mobilitat i la conducció eficient. D’aquesta manera, el grup Volkswagen tindria a l’àrea metropolitana d’un entorn de desenvolupament de serveis innovadors en l’àrea de la mobilitat del qual també participaria l’acceleradora d’empreses emergents (“start-ups”) que Seat impulsa a Martorell.