Les vendes electròniques van generar 5.000 milions d'euros de negoci el 2008. La xifra és la mateixa que en anys anteriors, ja que hi va haver més transaccions però d'un import més petit. Els estudis de la Generalitat aprecien una tendència a l'augment del negoci, però encara calen millors connexions i més ordinadors a les llars per arribar a les mitjanes europees. De fet, segons el Govern català, els que finalment compren són molts menys dels que miren. JOSUÉ SALLENT, director general de Societat de la Informació "El 20% compra realment, però el 90% busca informació. Ens trobem que hi ha molts àmbits on la gent consulta i després ho compra telefònicament." Els productes que més es venen per Internet són els viatges o allotjaments per vacances i les entrades per a espectacles, i també els serveis de banca electrònica. El que en canvi no acaba de funcionar és la venda de productes alimentaris. En l'àmbit tecnològic, disminueix l'ús dels mòdems clàssics i guanyen força tecnologies més ràpides com l'ADSL o la telefonia mòbil 3G. I és que la majoria de consumidors formen part de la nova generació Internet. El perfil d'usuaris del comerç per Internet és normalment el d'un públic jove, amb estudis i majoritàriament de nivell adquisitiu mitjà o alt. Els usuaris més grans i els que no coneixen la xarxa encara desconfien de donar les dades de la targeta a l'hora de fer els pagaments. ANDREA SCARANO, responsable de màrqueting global de Privalia "Está delante de una pantalla y no ve quién está al otro lado. Y esto hace que la compra física quede pues... la gente tenga más confianza que en la compra por Internet, pero obviamente no es así. Y realmente es mucho más seguro que, por ejemplo, ir al restaurante y pagar con tu tarjeta de crédito y dejar tu tarjeta al camarero, ¿no?" On sí que estem entre els primers és en l'ús de les xarxes socials. Espanya figura com a segona usuària del món. Sembla que tenim menys por per relacionar-nos que per comprar a través de la xarxa.