A partir d'ara ser solidari serà més fàcil que mai gràcies a aquesta aplicació per a mòbils. En només dos passos, l'usuari pot informar-se dels diferents projectes que té en marxa Càritas i invertir en qualsevol d'aquests. A més, s'hi pot consultar la quantitat que es necessita per desenvolupar cadascuna de les accions i els diners aconseguits fins ara. A través d'aquesta aplicació, l'ONG vol arribar a un públic més jove. FERRAN CASAMITJANA, cap de l'Àrea de Captació de Recursos i Sistemes Informàtics de Càrtias Barcelona "És una forma de sensibilitzar també. És una forma de donar a conèixer els projectes. Ja sabem que són microaportacions molt petites, d'un euro, de dos euros, i un màxim de 100 euros. Però el que volem és donar a conèixer en un àmbit jove tota la feina que fa Càritas." La Paula és una de les dissenyadores de l'aplicació que va guanyar el concurs convocat per l'ONG i el centre tecnològic Barcelona Digital. Per ella, la simplicitat ha estat la clau de l'èxit. PAULA GONZÁLEZ, responsable de Comunicació de Takkmama i una de les dissenyadores de l'aplicació "Crear una aplicació amb una gran usabilitat, que sigui molt fàcil arribar a fer la donació i crear un missatge que captés l'atenció de l'usuari i que s'emocionés per tal de poder fer aquesta donació." L'aplicació estarà disponible per a dispositius Android i iPhone a principis de desembre.

L’aplicació s’anomena Punt-rere-punt i ha estat la guanyadora del concurs Una app per a Càritas!, convocat per Càritas Diocesana de Barcelona i Barcelona Digital Centre Tecnològic.

En només dos passos, l’usuari es pot informar dels diferents projectes que té en marxa l’ONG i invertir en un d’aquests. A més, s’hi pot consultar la quantitat que es necessita per desenvolupar cadascuna de les accions i els diners aconseguits fins ara. D’aquesta manera, l’usuari pot escollir el projecte que més li agrada i decidir la quantitat que vol donar, i que pot ser de fins a 100 euros. També es poden realitzar microdonacions d’un euro i compartir l’acció a través de Facebook i Twitter.

L’aplicació fa un paral·lelisme entre donar un euro i donar un punt de costura. Paula González, una de les dissenyadores, explica que es vol transmetre la idea que es crea “una gran tela que abrigui els més necessitats.” La creativitat de l’aplicació i la seva simplicitat han estat, segons ella, la clau de l’èxit.

Amb aquest aplicació, l’ONG Càritas ha volgut apropar-se al públic més jove i donar a conèixer els seus projectes. La intenció és captar nous col·laboradors en un context en què cada vegada es demanen més serveis socials. L’aplicació estarà disponible per a dispositius Android i iPhone a partir de principis de desembre.